Reģionālā diskusija „Darba tirgus vajadzības – kvalitatīvu prakšu un darba vidē balstītu mācību loma”

 31.03.2016

Lai uzlabotu pašvaldību, darba devēju, arodbiedrību un izglītības iestāžu sadarbību nākotnes darbaspēka plānošanā un apmācībā, Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība (LBAS) sadarbībā ar Frīdriha Eberta fondu šī gada 23. martā Rēzeknes tehnikumā organizēja reģionālo diskusiju „Darba tirgus vajadzības – kvalitatīvu prakšu un darba vidē balstītu mācību loma”.

Diskusijā Rēzeknes pilsētas domes, izglītības iestāžu, arodbiedrību un darba devēju pārstāvji dalījās ar labo praksi un pārdomām par sadarbību nākotnes darbaspēka plānošanā un apmācībā, kvalitatīvu prakšu, darba vidē balstītu mācību lomu darba tirgus vajadzību nodrošināšanā.

Diskusijā piedalījās  Latvijas Meža nozares arodbiedrības arodorganizācijas VEREMS RSEZ SIA priekšsēdētāja Dzidra Stivka ( personāla speciāliste) ,kura dalījās ar pieredzi, kā tiek organizētas audzēkņu prakses uzņēmumā un kāds ir ieguvums no tām audzēkņiem un uzņēmumam.

Diskusijā tika arī  apspriestas darba tirgus nākotnes tendences un vajadzības, izglītības sistēmas iespējas nodrošināt kvalitatīvu un atbilstošu darbaspēku, nepieciešamība darba devējiem aktīvāk iesaistīties nākamā darbaspēka sagatavošanā, kā arī konkrētas prakšu un darba vidē balstītu mācību iespējas un arodbiedrību loma darba tirgū.

Šāda diskusija veicina pašvaldību, darba devēju, arodbiedrību un izglītības iestāžu sadarbību darba tirgus pieprasījuma un piedāvājuma sabalansēšanu reģionā, kā rezultātā jaunieši varēs pieņemt apzinātāku savas prakses vietas un turpmākās karjeras izvēli, un vieglāk iekļauties darba tirgū, bet darba devēji – iegūt kvalificētu darbaspēku.

Latvijā nacionālā līmenī regulāri tiek izstrādātas vidējā un īstermiņa darba tirgus prognozes un ir uzlabojusies sadarbība starp iesaistītajām pusēm – ministrijām, pašvaldībām, nozaru asociācijām, uzņēmumiem un arodbiedrībām u.c., tomēr sabiedrībā joprojām ir zems izpratnes līmenis par situāciju darba tirgū, pieprasītajām prasmēm un profesijām, netiek pietiekoši novērtēts kvalitatīvu prakšu un darba vidē balstītu mācību iespējas.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top